איזו אבקת חלבון מומלץ לצרוך בערב?

אבקת חלבון הינה מעין אבקה, המורכבת לרוב ממי גבינה – הם אלה המעניקים, לה, למעשה, את כמות החלבונים הגבוהה. מרבית אבקות החלבון מגיעות בטעמים שונים, וניתן להכין מהם שייקים כתחליף לארוחת הבוקר, הצהריים או הערב, או כארוחה קלה אחרי האימון. על מנת להגדיל את מסת השריר בגוף ומאידך להפחית את מסת השומן, יש לבצע פעילות גופנית (הן אירובית והן אנ-אירובית), ולאחריה יש לצרוך חלבון על מנת לסייע לשקם את השריר ולבנות אותו מחדש. מכאן, שאבקות חלבון הינן אמצעי נפלא לבניית מסת שריר טובה וחזקה בגוף.

למי אבקות החלבון מיועדות?

אבקות החלבון אינן מיועדות לאנשים ספציפיים. למעשה, כל עוד מדובר באדם בריא שאינו סובל מבעיות בריאותיות כלשהן, המונעות ממנו לצרוך כמות גבוהה של חלבון (כמו, למשל, בעיות בכליות) – הרי שחלבון הינו תוספת מבורכת לגוף. אבקות החלבון טובות במיוחד לכאלה שמעוניינים להגדיל את מסת השריר בגוף, או למתאמנים שאין להם יותר מדיי זמן להכין ארוחות עשירות בחלבון לאחר האימון. באמצעות אבקות החלבון, ניתן לספק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו לאחר פעילות גופנית, וזאת מבלי שנצטרך להכין אוכל לפני או אחרי האימון ומבלי שנצטרך לחשב את הקלוריות.

מתי כדאי לצרוך אבקות חלבון?

אבקות חלבון ניתן לצרוך תמיד – הן כתחליף לארוחה והן כארוחות ביניים. עם זאת, אבקות חלבון יהיו הכי יעילות לאחר פעילות גופנית, שכן אז, הגוף זקוק לחלבון על מנת לשקם ולבנות את השרירים, כאמור. בדרך כלל, מומלץ שלא לשתות אבקות חלבון לפני האימון הגופני, וזאת על מנת שלא להעמיס על הגוף. בנוסף, אבקות חלבון משמשות כאמצעי נהדר עבור אנשים שזקוקים לגיוון בתפריט הדיאטה שלהם. היות ואבקות אלה מגיעות בשלל טעמים – כמו למשל קרם עוגיות, מילקשייק, קרמל ועוד, הרי שהן אף עשויות לשמש כתחליף לחטיף או לשייק כלשהו בימי הקיץ הלוהטים.

אז איזו אבקת חלבון מומלץ לצרוך בערב?

היות והארוחה האחרונה נצרכת בשעות שלפני השינה, חשוב מאוד שהארוחה תהיה קלילה ככל הניתן, כך שהגוף לא ישתמש באנרגיה העודפת ויאחסן אותה בתאי השומן. למעשה, היות ובערב או בלילה אין לנו שימוש באנרגיה העודפת, הרי שעדיף לצרוך אבקות חלבון בעלות תרכובת דלה יותר בפחמימות, אך עם זאת, עתירות יותר בשומנים. באופן זה, הגוף יקבל את כל מה שהוא זקוק לו וישמר על מסת שריר גבוהה, במקום להעלות את אחוזי השומן.

השאר תגובה