החשיבות של ויטמין C

ויטמיןC  נמצא כמעט בכל הפירות והירקות אותם אנו צורכים ביניהם פירות הדר כמובן, פירות אדומים כמו תותים ואוכמניות, תפוחי עץ, עגבניות ועוד. ויטמין  Cהמכונה גם חומצה אסקורבית מסייע בשמירה על בריאות רקמות הגוף, מייעל את תהליכי ההרפאות הטבעיים של הגוף, מסייע בחיזוקה של המערכת החיסונית ועוזר לגוף להילחם בדלקות. במאמר הבא נעסוק בחשיבות של ויטמין C ונדון בתהליכים השונים בהם הוא משתתף בגופנו ועל מדוע מומלץ ליטול תוסף של ויטמין  Cעל בסיס קבוע ויומיומי.

למעשה, מדובר באחד הויטמינים הכי חשובים לגוף שלנו, לאיזונו ובריאותו. לויטמין סי יש למעלה מ-300. תפקידים שונים בהם הוא לוקח חלק. בין השאר הוא מסייע למנוע את היווצרות והופעתה של מחלת השפעת, מגן על העור באמצעות חידוש תאי הקולגן ושמירה על גמישתם, שומר על העיניים ומסייע להפחית את הסיכוי להיווצרות קטרט. בנוסף לויטמין סי יש השפעה על בריאות החניכיים והשיניים והוא בעל תכונות נוגדות חמצון עוצמתיות במיוחד.

איך ויטמין סי עוזר לאנשים שמעשנים?

אנשים שמעשנים גורמים בטווח הקצר והארוך נזק חמצוני לגוף שלהם. במצב שבו אנו מעשנים נגרמת פגיעה לכלי הדם הקטנים. מכיון שויטמין C נחשב לנוגד חמצון עוצמתי במיוחד הוא מסייע בתיקון כלי הדם ובכך הוא מסייע למנוע את נזקי העישון. בנוסף, ויטמין סי מסייע בנטרול תנועתם של הרדיקלים החופשיים.

איך תדעו שחסר לכם ויטמין C?

דימומים מהאף, שטפי דם הנוצרים כתוצאה ממכות קלות, החלמה איטית, אנמיה ועוד יכולים להעיד על חוסר בויטמין C. חשוב להבין שמחסור בויטמין זה עלול לגרום לבעיות במערכת החיסונית, בבריאות העור ובחניכיים. אם לא שמים לב לחוסר עלול גם להיווצר מצב של כיבים בכיבה ומחלות ראומטיות.

איך מונעים מחסור?

נטילה של תוסף ויטמיןC  על בסיס יומי. מומלץ ליטול תוסף המאופיין ברמת ספיגה גבוהה ולבדוק טרם הרכישה כיצד הוא מתפרק, מה רמת החומציות שלו שכן למאפיינים אלו יש השפעה ניכרת על רמת הזמינות הביולוגית של הויטמין בגוף.

ויטמין סי עבור ספורטאים

בעוד רוב האנשים בטוחים כי תפוז הוא המלך של הויטמין סי, רבים לא יודעים כי יש עוד כל מיני פירות וירקות הנמצאים בו בכמות גדולה. ברוקולי למשל מכיל 51 מיליגרם של ויטמין סי. גם בכוס תותים, בפלפלים אדומים ובאננס יש כמויות גבוהות של ויטמין סי. לויטמין סי גם יש חלק חשוב בתהליך בניית העצמות. בעצמות יש חומר הנקרא קולגן וויטמין סי משתתף ביצירה שלו ולכן חשוב מאוד ליטול ויטמין סי לכל מי שעוסק בספורט במיוחד בעצימויות גבוהות.

בנוסף ולא פחות חשוב.. ויטמין סי:

  • מסייע לשמור על מערכת חיסונית חזקה ומאוזנת
  • מזרז את תהליך ספיגת הברזל במעיים
  • משתתף בתהליך הרכבת כדוריות הדם האדומות
  • שומר על הנימים של הדם
  • מסייע לבלום רעילות ממתכות

השאר תגובה