מהי התזונה הנכונה לנו לקראת החורף?

החורף בפתח והגוף שלנו מכין את עצמו לקראת החורף. הצורך במזון מתוק ובבצקים גובר, ואנחנו מתחילים לאט לאט לעלות במשקל. מלבד זאת ישנה עלייה בצריכת הפחמימות שהגוף מבקש ואנו צורכים יותר מוצרים כגון: תירס, תפוחי אדמה, אורז ועוד.

אז כיצד שומרים על תזונה נכונה בחורף? כמה טיפים במאמר הבא.

העצימו את תחושת השובע – כדי לשמור על המשקל וחום הגוף ניתן להעצים את תחושת השובע דרך נוזלים, עמילן וסיבים תזונתיים שטובים לגוף. את הנוזלים ניתן לספק דרך דייסה עשויה משיבולת שועל, מרק ירקות עשיר ללא אטריות אלא עם חיטה והוספת תבלים קינמון המאזן את רמות הסוכר בדם וממתן את תחושת הרעב.

שתו הרבה שתייה חמה – בחורף חשוב לשתות הרבה שתייה חמה. יש להתחיל את היום עם כוס מים חמים מלאה בעשבי טיבול וניתן להוסיף גם כפית של דבש לשמירה על גרון בריא. אדי המים ילחחו את ריריות האף ושימרו אתכם בריאים ועמידים נגד וירוסים שתוקפים אותנו בימי החורף הקרים. חשוב לקחת אתנו שתייה חמה בכוס תרמית לכל מקום אליו אנו מגיעים ולהקפיד לשתות תה חם.

פירות הדר – לא בכדי הטבע מספק לנו פירות הדר בעונת החורף. פירות ההדר מלאים בויטמין C ויטמינים שמגן על גופינו מפני צינון ושפעת . כאשר אתם אוכלים את הפירות חשוב לאכול או להשתמש במיץ גם בקרום שנמצא בפרי וזאת כדי ליהנות מכל הוויטמינים שנמצאים בפרי.

ארוחות קטנות – בחורף הגוף שלנו זקוק ליותר ארוחות מאשר בקיץ. ולכן ההמלצה היא לצרוך ארוחות קטנות כל שלוש שעות. אכלו פרוסת לחם מחיטה מלאה, כף אגוזים, פירות יבשים או חטיף גרנולה בין הארוחות. הארוחות הקטנות ימנעו מכם ל'רדת' על עוגות או שוקולדים משמינים.

אכלו מאכלים מומלצים בחורף – חשוב להתמיד לאכול מגוון מאכלים מומלצים לימי החורף ביניהם – קטניות , חומוס, גרגירים, אפונה, פול, שעועית, ירקות עליים, תרד, פטרוזיליה, שמן זית, ועוד. עלים אלה יעשירו את גופכם בסיבים תזונתיים ויסייעו לכם לשמור על המשקל התקין ולא למצוא עצמכם במשקל גבוה כאשר תגיע עונת הקיץ.

השאר תגובה